Catre Nordkapp – Ziua 3, Kiev, Ucraina

Cum am amenintat inca de cu seara, planul pentru mult ravnita si alergata zi plina de vizitat Kievul a inceput cu o super leneveala. O fi fost camera mica, dar lenea noastra a reusit sa se desfasoare chiar si asa.

Cluj - Nordkapp, Ziua 3, Kiev, Ucraina - Dusi.ro poza 1Partea buna este ca am plecat in preumblari refacuti si cu chef de viata. Nu i-a trebuit prea mult Kievului sa-i stearga Adinei oboseala si supararea pe camera de la hostel si in mai putin de-o ora incepeam sa-i descoperim farmecul, de data asta impreuna. Nota: eu am mai vizitat Kievul si in 2015, cand am dat o tura de weekend impreuna cu niste colegi, chititi sa facem turul de la Cernobal / Pripyat. Dar cum atunci planurile de zbor or coincis la fix cu ale noastre, am avut bafta sa prindem o jumatate de zi cat sa alergam prin oras, sa-i prindem gustul, si am ramas cu amintiri placute. Asa ca abia asteptam s-o luam pe indelete, sa vad daca ma mai bucura la fel de tare si la a doua vizita, mai cu ragaz. Pozele de la Cernobal / Pripyat de anul trecut sunt pe Flickr, pe blog inca n-am ajuns sa scriu despre…

Buuuun, la pas deci. Cum deja aveam o idee destul de clara despre ce-si-cum prin Kiev, am hotarat sa mergem fara nici un plan, fara harta sau destinatii anume. Ne-am luat numai dupa intuitie si dupa marcajele turistice, cu care orasul este foarte darnic – am avea multe de invatat de la Ucraina pe tema asta, is chiar foarte-foarte utile indicatoarele cu obiectivele (mai mult sau mai putin) turistice, intalnite la tot pasul.

Cluj - Nordkapp, Ziua 3, Kiev, Ucraina - Dusi.ro poza 3Drept si prin urmare am reusit pana la urma sa trecem cam prin toate zonele pe care am considerat ca merita sa le vedem: biserica Sfanta Sofia, Poarta de Aur, podul peste Nistru si plaja asociata, funicularul, Opera, parcul universitatii, piata Maidan plus inca vreo cateva biserici si piete (intr-o ordine complet aleatorie). Kievul este in primul si in primul rand un oras al bisericilor crestin-ortodoxe: oriunde ai fi (in zona centrala cel putin) ai in raza vizuala cel putin doua biserici mari si aratoase. Cel putin! Sfanta Sofia merita vizitata din multe motive: expozitiile de arta si de istorie, arhitectura, maniera foarte interesanta de restaurare in care s-au pastrat vizibile parti din zidaria veche, etc. Si musai de urcat in turn, ofera o priveliste superba asupra a fo’ 3 orase, moment in care realizezi brusc cat de plata este Ucraina :).

Cluj - Nordkapp, Ziua 3, Kiev, Ucraina - Dusi.ro poza 2Per total Kievul este un oras mult mai cosmopolit, mai aratos, mai aerisit, mai bine intretinut si cu o arhitectura mult mai complexa decat m-am asteptat eu initial, plecand de la ideea unei capitale crescute sub influenta ursului de la Est. Cu bulevarde largi si dese, cu parcuri la tot pasul si cu o pasiune pentru pictura murala de mari dimensiuni, nu are cum sa nu te surprinda intr-un mod foarte placut. Sa nu mai zic de relatia foarte apropiata cu Nistrul, pe care orasul il imbratiseaza pe ambele laturi si de care localnicii profita din plin atunci cand vremea ii indeamna (data viitoare musai abuzez de tiroliana peste Nistru, musai am zis :P).

Cam asa o fost Kievul nostru, un oras cum ziceam aerisit (chit ca ne-am copt de caldura), cu arhitectura impresionanta la tot pasul si cu un mare potential ca si destinatie turistica. Ca sa nu mai zic ca, fiind Duminica, tot centrul era inchis traficului auto asa ca ne-am putut bucura de-o promenada fix prin buricul targului, invadat de fel si fel de: trupe de dans, biciclete, role, “segway”-uri, trupe de muzica si multi, multi oameni iesiti sa se bucure de orasul lor. Bravo Kiev, la noi asa ceva ramane inca un vis frumos.

Sa mai zic ca-i si foarte ieftina viata, cel putin pentru veniturile noastre? Zic, ca asa e ;).

Cluj - Nordkapp, Ziua 3, Kiev, Ucraina - Dusi.ro poza 4PS – de Maidan nu am zis nimic pentru ca e ceva ce trebuie inteles la fata locului, urmele acelei ierni sunt inca proaspete in inima orasului iar oamenii inca graviteaza in jurului lui. Poate asa se va naste o noua si puternica Agora in centrul Kievului. Bine ar fi…

Stati pe aproape ca urmeaza ziua 3, cu trecere razanta pe langa Cernobal (dap, am intrat un pic si prin zona de excluziune) si ramas fara nici o letcaie prin Belarus ;).

Totusi sa nu uitam si de poze, aici:

Sharing is caring:Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Google+

Marian

Pasionat de calatorie, scris, mers pe munte, pe bicicleta sau cu motocicleta, ma caracterizeaza nelinistea mai mult decat orice altceva. Din acest motiv ajung sa scriu mai rar decat imi doresc, dar cum suntem cam putin pe acasa, scriem cand si cum apucam. La urma urmei conteaza in primul sa ai despre ce scrie, nu?

You may also like...

1 Response

1. 06/10/2016

[…] Kiev am ajuns franti. Dupa experienta cu 4.6% si putin peste 500km am intrat intr-o capitala aglomerata, […]