Probe echipament moto de la Macna

sau cum sa-ti inghete sufletul in Romania cu echipamentul pregatit pentru Nordkapp, dincolo de cercul polar

Dar s-o luam cu inceputul: de cand planuiam tura de Nordkapp era clar ca asta-mica are nevoie de echipament complet – eu aveam din ce sa incropesc un set nu tocmai ideal dar destul de bun cat sa faca fata in conditii decente. Bugetul a fost dimensionat pentru un set complet de echipament moto: casca, costum moto de touring, cizme moto suficient de bune incat sa fie confortabile in conditiile de vreme de dincolo de cercul polar, asa ca am inceput cautarile, clasic, pe Louis.de.
La casca am scapat repede si ieftin, Nolan N104 Evo, eu avand modelul anterior inca de cativa ani si fiind cat se poate de multumit. Ma rog, mai putin multumit acum vazand la casca Adinei ce frumos s-au rezolvat cele doua probleme frustrante: mecanismul de deblocare flip-up si cel de ridicare a ochelarilor de soare. Dar de, asta e, merge si asa :P.
Prima optiune interesanta pentru costum o fost BĆ¼se Open Road: foarte bine aerisit, calitate rezonabila spre buna, captuseala detasabila, pret decent. Ne-am pus pe gasit solutii de a putea si proba inainte sa comandam direct de pe net dar MyMoto ne-au cam dezamagit din acest punct de vedere si alta solutie locala n-am gasit (brandul lor de casa Oxford e relativ bun pe plan local dar fara pretentii pentru ture lungi). Asa ca, daca tot nu aveam posibilitatea de a proba si nici nu eram convins 100% de Open Road (desi are un nume extrem de tentant šŸ˜€ ) optiunile or devenit mai largi si am extins cautarea: polo-motorrad.com, fc-moto.de, etc si etc si etc.
Una peste alta pana la urma am dat peste un nume interesant: Macna – o companie olandeza care are pretentia de a veni cu idei noi intr-o piata cat se poate de standardizata. Si apuca-te de citeste recenzii, comentarii, bloguri si forumuri, vezi ce si cum inseamna si reprezinta toate inovatiile lor (Easy Cuff, Night Eye, Comfix, Flexi Belt, Waist Lock, Vision Vest, etc) – suna din ce in ce mai bine, mai ales piata americana (in general foarte pretentioasa la calitate) avea numai lucruri bune de spus. Asa ca in final ne-am hotarat sa vedem cum stam cu bugetul si am inceput sa caut preturi accesibile pentru echipament Macna.

Cam asa se testeaza echipamentul Macna šŸ˜€

Dupa primele cautari am avut ZERO rezultate pe piata din Romania, din doua firme care afirmau pe site-ul propriu ca pot comercializa produse de la Macna nu am primit nici un fel de raspuns concret – liniste in papusoi. Am extins area si am gasit un site ceh, apoi un site polonez care aveau chiar in promotie fix ceea ce ne doream noi – sau pe aproape. Am inceput discutiile cu ei, oamenii foarte de treaba, am obtinut un discount frumusel chiar si peste promotia deja in derulare.
Intre timp au inceput calculele: poi daca tot am gasit noi combinatia ideala, producator plus vanzator de treaba si cu preturi decente, nu ar merita sa fac si eu un “upgrade” echipamentul moto? Daca ne apucam sa vindem echipamentul vechi, impreuna cu reducerile deja obtinute, ieseam foarte aproape de bugetul nostru initial dar cu un costum plus cizme in plus pentru mine. Cam tentant – si cum nu ne trebuie mult, am suplimentat rapid lista de produse.
Echipament moto Macna Romania - Dusi.roCa sa fie si mai frumos, intre timp, via site-ul cehĀ am aflat ca de fapt avem si noi un partener Macna chiar in Romania dar care inca nu era anuntat public. Nu-i bai, am obtinut datele de contact si asa am luat legatura cu Emilian de la Moto E Motion, la doi pasi de noi in Targu Mures. Si uite-asa ne-am mai gasit noi un partener pe sufletul nostru – Emilian ne-a oferit tot suportul logistic si in finalĀ am ajuns sa comandam o lista mult extinsa si, cel mai important, exact cu ceea ce ne-am dorit: model, culoare, calitate, posibilitatea de a proba si testa echipamentul, etc, etc, etc.
Pe scurt, la final ne-am “dotat” cu echipament de patru sezoane, cu 3 membrane detasabile, cu spatii de aerisire mai mult decat generoase, cu o suita de optiuni de vizibilitate atat pe zi cat si pe noapte incat sarim in ochi in trafic mai ceva ca “nea Gigi de la scularie” (pentru cine stie bancul).
O lista scurta cuĀ echipamentul moto comandat:
Adina: geaca Macna Nova (neagra, cuĀ Vision Vest si upgrade protectie spate), pantaloni Macna Fulcrum Lady (cu upgrade protectii de sold) si cizme Forma Simo Touring.
Marian: geaca Macna Area (verde “high-viz” si upgrade protectie spate), pantaloni Macna Fulcrum (cu upgrade protectii de sold) si cizme Booster Sahara Adventure Touring.
Atat gecile cat si pantalonii au 3 straturi detasabile, in asa fel incat le putemĀ configura in functie de conditiile de drum (pe clasicul principiu al foilor de ceapa). Si uite asa am ajuns in fine si la mentiunea de la inceput, cum am facut noi sa tremuram de mama focului intr-un echipament super laudat pentru confortul tocmai in coditii de vreme rea.
Foarte simplu – cand am plecat in tura de proba Cluj-NapocaBucuresti si retur conditiile meteo erau cat se poate de normale pentru jumatatea lunii Mai: ceva sanse de ploaie si temperaturi peste 20 de grade, in toata tara. Deci ce sens ar fi avut sa luam cu noi captuseala termica, care ocupa destul de mult loc in bagaje? Normal ca le-am lasat acasa.
Numai bine caci ne-am adus aminte de ele o saptamana mai tarziu pe drumul de intoarcere in care am mers practic fix la limita frontului de vreme rea si incepand cu Ploiesti ne-o batut vantul si ploaia pana aproape de Turda. O mai fentam noi cand si cand si o luam putin inainte dar cum ne opream, cum ne ajungea din urma. Pe Valea PrahoveiĀ estimez ca am avut temperaturi reale in jur de 5-6 grade C, care pe motocicleta se simt semnificativ sub 0. Si ploaie. Asa ca am tremurat de zor pana am ajuns la Brasov, unde ne-am “indopat” cu toate hainele avute la dispozitie. Adina avea fo’ 5 straturi de pantaloni, eu fo’ 3, plus 3-4 pe sub geaca. Robotei, dar ce bine a prins ca in final sa scapam de frig :D.

Echipament moto Macna Romania - Dusi.ro
Asa ca tineti minte de la noi – vremea ii turbata tare, aveti grija sa va dotati cu toate optiunile avute la indemana, ca nu se stie cand-cum se schimba vremea. Partea buna de la patania noastra este ca acum stim ca avem echipament ultra rezistent la apa (ne-o plouat efectiv cu galeata pe alocuri) si, daca-i in forma completa, are sanse sa tina si de frig in conditii de vreme foarte rece. Daca nu uitam iarasiĀ ceva acasa :P.

PS – aceast articol nu este sponsorizat sau platit in nici un fel. Reflecta experienta noastra reala (si placuta, pana in acest moment) atat cu producatorul Macna cat si cu furnizorul lor in Romania –Ā Moto E Motion. Multumim Emilian pentru rabdarea avuta cu noi, stim ca nu a o fost usor :D.

Sharing is caring:Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Google+

Marian

Pasionat de calatorie, scris, mers pe munte, pe bicicleta sau cu motocicleta, ma caracterizeaza nelinistea mai mult decat orice altceva. Din acest motiv ajung sa scriu mai rar decat imi doresc, dar cum suntem cam putin pe acasa, scriem cand si cum apucam. La urma urmei conteaza in primul sa ai despre ce scrie, nu?

You may also like...

3 Responses

  1. incze says:

    multumit de macna ca doresc sa cumpar si eu?

  2. Marian says:

    Foarte. Avand in vedere ca am mers de la aproape 0 grade pana la peste 43 si ca am supravietuit, eu zic ca si-o facut treaba bine. Culmea, din tot ce am luat de la ei, manusile m-au multumit cel mai putin. Cele de iarna is foarte masive si incomode, in plus au degetul mare prea scurt si din cauza asta iti tin degetul putin comprimat, numai bine sa simti frigul mai cu spor.
    In rest, numai de bine.
    PS – vezi ca fara foita rezistenta la apa materialul rezista destul de putin timp el singur. Recomand combinezon daca mergi in zone unde te astepti la ploi serioase si mai e si frig.

  1. 05/10/2016

    […] bine zice vulpoiul, nu ne-am suit in tren ci am suit pe mobra, la primul ei drum […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *